Вступ
Сучасна освіта, реалізуючи Концепцію НУШ, ставить перед школою завдання, щодо створення оптимальних умов для особистісного розвитку, формування компетентної, соціально зрілої, креативної особистості з почуттям національної свідомості, з усвідомленою громадською позицією, залученої до національних і загальнолюдських цінностей, вияву творчих здібностей учнів та вміння критично мислити.
У 2020-2021 н.р. колектив школи І-ІІІ ступенів № 122 міста Києва працював над темою: «Реалізація сучасних підходів до освітнього процесу з метою формування життєво – компетентної особистості в контексті НУШ», метою якої є забезпечення творчого розвитку кожного учня, врахування особливостей його інтелектуальної, емоційно-вольової та дієво-практичної сфер, фізичного та психологічного стану; удосконалення системи неперервної освіти; розвиток україномовного освітнього і культурного простору; формування національних та загальнолюдських цінностей; формування через освіту здорового способу життя; впровадження інноваційних технологій.
Завдання педагогічного колективу: педагогічний колектив у 2020-2021 н. р. визначив пріоритетними такі напрямки роботи:
- реалізація основних положень Закону України «Про освіту»; Закону України «Про повну загальну середню освіту», нового Державного стандарту базової і повної загальної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
- модернізація системи формування в учнів пріоритетів у компетентністно-зорієнтованій навчально-пізнавальній діяльності шляхом постановки покрокових реалістичних цілей методом використання інноваційних педагогічних технологій;
- формування громадської активності учнів;
- розвиток лідерських компетентностей педагогів шляхом згуртування педагогічної команди однодумців через застосування методик, передбачених концепцією НУШ;
- підвищення якості освіти через поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки;
- забезпечення необхідних умов щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
- проведення національно-патріотичного виховання учнів, формування активної життєвої позиції;
- впровадження інноваційних управлінських технологій, методів і прийомів;
- розширення роботи з батьківською громадськістю;
- забезпечення необхідних умов щодо створення безпечного освітнього середовища для освітньої діяльності учнів з ООП, удосконалення інноваційного освітнього середовища.
Протягом року працювало 6 МО:
- Суспільно-гуманітарних дисциплін – голова Савченко О.О.
- Іноземних мов – голова Бєлавіна О.А.
- Математики і інформатики – голова Головня О.А.
- Природничих дисциплін – голова Шенцев Є.В.
- Фізичної культури та мистецтва – голова Сушко В.В.
- Початкової школи – голова Гончаренко Т.В.
Контроль за роботою педагогічного та учнівського колективів здійснювався за напрямками:
- виконання навчальних планів та програм, введення шкільної документації;
- організація системи оцінювання, яка сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання;
- моніторинг організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання;
- організація педагогічної діяльності на засадах академічної доброчесності;
- аналіз обсягу і якості домашнього завдання у початковій школі;
- перевірка розвитку мовленнєвої діяльності на уроках української мови 1-2 класах;
- викладання математики учнів 3-4 класів;
- викладання української мови 3-4 класах;
- навичок читання в голос 3-4 класах;
- аналіз рівня самопідготовки учнів 3-4 класів та ГПД;
- моніторинг організації освітнього процесу в інклюзивному класі (1-А клас);
- навичок аудіювання 4-11 класів з української мови;
- аналіз ведення зошитів української мови у 5-9 класах;
- перевірка рівня знань з усного мовлення учнів 9-11 класів;
- перевірка рівня знань граматики учнів 5-11 класів;
- моніторинг завдань для контрольних робіт з української мови, математики, історії та англійської мови;
- стан організації ГПД;
- аналіз роботи гуртків;
- удосконалення веб-сайту школи;
- аналіз організації діяльності щодо запобіганню прояву булінгу;
- аналіз випадків травматизму серед учасників освітнього процесу;
- стан відвідування учнями школи;
- контроль за атестацією працівників.
Аналіз педагогічних працівників
Значну роль у професійному зростанні вчителів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню та особистісному розвитку педагогічних кадрів.
За підсумками атестації педагогічних працівників у 2020-2021 н.р.:
- присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії» – 5;
- підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» – 6;
- підтверджено педагогічне звання «Старший вчитель» – 5;
- присвоєно педагогічне звання «Старший вчитель» – 3;
Чисельний склад педагогічних кадрів:
Протягом року у школі працювало 42 педагогічних працівники, з них:
- 18 – «Старший вчитель»;
- 19 – «Вища категорія»;
- 5 – «Спеціаліст І категорії»;
- 7 – «Спеціаліст ІІ категорії»;
- 5- «Спеціаліст».
Педагогічний колектив школи постійно працює над фаховим рівнем майстерності та постійно удосконалюють свої вміння:
- індивідуальні, групові, колективні форми роботи;
- курси підвищення кваліфікації;
- участь у конкурсах професійної майстерності;
- школа молодого спеціаліста. наставництво;
- самоосвіта та атестація.
Аналіз структури і мережі школи за минулий рік
На початок 2020-2021 н.р. у школі навчалося 417 учнів, укомплектовано 20 класів, середня наповнюваність класів 23 учні. Початкова школа налічує 9 класів, середня – 9 класів, старша – 2 класи.
Завершили навчальний рік у школі 470 учнів.
Основними заходами із збереження контингенту учнів були:
- організація навчання за індивідуальною, домашньою формою та екстернат;
- організація інклюзивної освіти.
Згідно з Конституцією України (ст.51), Законом України «Про освіту», Порядком ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів (Затвердженого постановою Кабміну України від 13.09.2017 р. № 684), адміністрація школи вживає заходи щодо реалізації права дітей і підлітків шкільного віку, які постійно проживають на закріпленій території обслуговування. на здобуття повної загальної середньої освіти. Зокрема:
- здійснює постійний контроль за відвідуванням школи, з’ясовує причини відсутності на уроках, підтримує тісний зв’язок з батьками, соціальною службою і кримінальною поліцією у справах неповнолітніх;
- організовує роботу з надання допомоги в засвоєнні навчального матеріалу учням, які тривалий час не відвідували школу;
- у межах своєї компетенції веде роз’яснювальну роботу серед населення щодо обов’язковості здобуття дітьми й підлітками повної загальної середньої освіти.
Прийом дітей до школи здійснюється відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 16.04.2018 р. № 367.
Освітній процес:
У поточному навчальному році педагогічний колектив працював над стратегічною темою « Реалізація сучасних підходів до освітнього процесу з метою формування життєво–компетентної особистості в контексті НУШ»
В закладі впроваджено науково-методичний проект, мета якого — навчитися працювати за стандартами НУШ. Відтепер головне завдання для учнів — опанувати за 12 років навчання не просто окремі предмети, але так звані «компетентності» Кожна з таких компетентностей — це комбінація знань, умінь, навичок, способу мислення, а також поглядів і цінностей. При цьому в рамках одного шкільного предмету учні – залежно від форми подачі того чи іншого матеріалу — можуть опановувати одразу кілька компетентностей.
Інструментом становлення нової освіти є інноваційна діяльність, яка полягає у внесенні якісно нових елементів у освітній процес. Пропонуються нові технології, інший педагогічний менталітет.
Реалізація нових векторів розвитку освіти ( посилення уваги до особистості, розвиток у учнів творчого потенціалу) потребує використання інноваційних педагогічних технологій, творчого пошуку нових або вдосконалений концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвих змін у змісті, формах і методах навчання, виховання.
Сучасній школі сьогодні потрібний вчитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. І впоратися з цим завданням можна тільки за умови розумного поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання.
Однією з найпоширеніших колективних форм методичної роботи в школі є майстер-класи та семінари ( теоретичні та практичного змісту), завдання яких – впровадження у практику вчителів передового педагогічного досвіду і надбань педагогічної науки з в обраної теми. Протягом навчального року проведені такі заходи:
- Семінари-практикуми ( були проведені дистанційно, представлені презентації)
- «Особливості проведення продуктивного уроку з предметів різних профілів» на якому продемонстровано теоретичний матеріал та досвід роботи передових вчителів : елементи продуктивного уроку, загальні практичні методи і напрямки навчання, конкретні напрямки та рекомендації роботи з учнями, що мають різні здібності та запропонована література для кожного з цих напрямків роботи.
- «Урок- нестандарт – це азарт, але він того варт» на якому продемонстровано нетрадиційні форми організації уроку, наведені конкретні приклади таких уроків та запропонована методика їх проведення. Планується наступний етап роботи : майстер-класи з досвіду вчителів школи.
- Панорама педагогічної майстерності, методичний захід протягом якого проводилися:
- показові та нестандартні уроки педагогічної майстерності із демонстрацією власного досвіду щодо формування ключових компетентностей та застосування інноваційних технологій при здійсненні освітнього процесу Ярмолюк О.С. 10 клас на тему « Похідна функції», Петренко В.І. – 9а на тему: « Кримінальна відповідальність неповнолітніх» та інші.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік урізноманітнилися форми роботи на уроках, методи організації навчально-виховної діяльності.
Рівень навчальних досягнень учнів підвищився практично з усіх предметів, так середній рівень навчальних досягнень підвищився на 1 бал ( з 5,7 до 6,7), однак залишається «середній».
Порівняльна діаграма успішності учнів 9-11 класів з основних предметів
за І смеместр ( темний колір) та рік ( світлий колір)
За рекомендаціями Департаменту освіти і науки КМДА, для учнів 11 класу у травні застосовано модель « трансформера», було замінено звичайний класно-урочний режим навчання на індивідуально-груповий, розроблений індивідуальний розклад для кожного випускника з урахуванням побажань щодо обраних випускниками та їхніми батьками предметів.
Участь у конкурсах МАН. Учасником Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України була учениці 11 класу Ліщеновська Ангеліна, вона посіла ІІ призове місце на першому ( районному) етапі конкурсі та ІІІ місце на другому (міському) етапі та біла нагороджена Дипломами: Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації та Департаментом освіти науки КМДА.
На виконання плану-графіку контролю, вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень з предметів навчального плану : української мови, української літератури та мистецтва.
З метою контроль за організацією освітньої діяльності вчителями під час здійснення дистанційного навчання та рівнем проведення уроків, відвідані уроки у всіх вчителів, що викладають у 9-11 класах: на освітніх платформах Zoom, Meet, Google Classroom , Viber тощо.
Результати роботи НУШ
Особливістю НУШ є організація нового освітнього простору. У кабінетах 1-3 класах створено 7 навчальних осередків.
Протягом року основними формами організації освітнього процесу були:
- віртуальні подорожі, уроки-квести, уроки-спектаклі, уроки-казки, інтегровані уроки, практичні заняття.
Заняття проводилися в малих групах, в парах змінного складу. Функції перевірки та оцінювання досягнення компетентностей вчителі виконували під час навчально-практичних занять. Кабінети 1-х, 2-х та 3-х класів оснащені необхідними методичними матеріалами, ноутбуками, принтерами, проекторами, екранами та наочними матеріалами. Щоденно навчання у 1-3-х класах розпочиналося із ранкових зустрічей, на яких учні ділилися своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами.
Діти використовували отримані знання у пошуково-дослідницькій практиці та науково-пізнавальній діяльності, що передбачає активну участь учнів у реалізації проектів, екологічних акцій і виховних заходів в онлайн-форматі:
- Свято Осені,
- Свято Миколая, виставка поробок «Зимова фантазія»,
- Зустріч Нового Року;
- Флешмоб до Дня Соборності України;
- Свято «Зустріч весни»;
- Всеукраїнська акція «День зустрічі птахів»;
- Інформаційна акція до Всесвітнього дня здоров’я;
- Свято «Великодня», виставка поробок;
- Свято Матері;
- День пам’яті і примирення;
- Акція до дня Вишиванки;
- Екологічна акція (збір макулатури);
- Свято Останнього дзвоника.
Втілюючи ідеї педагогіки-партнерства. вчителі використовували у своїй роботі не лише стандартні методи організації освітнього процесу, а й більшою мірою виявляли ініціативу і спрямовували навчання і виховання, щоб дитина була постійно залучена до спільної діяльності. Як інструменти педагогіки-партнерства були використані цікаві і захоплюючі розповіді, відверті бесіди.
Протягом навчального року заняття проводилися, як очно у класах, так і дистанційно онлайн, під час онлайн-занять усі здобувачі освіти були залучені до освітнього процесу.
Організація інклюзивної форми навчання:
У 2020-2021 н.р. було організовано інклюзивне навчання у 1-А класі для одного учні з ООП. Роботу у цьому класі було організовано за нормативно-правовими документами, які є чинними у даній освітній галузі.
У школі була створена команда психолого-педагогічного супроводу, до складу якої входили:
- вчитель;
- асистент вчителя;
- практичний психолог;
- вчитель англійської мови;
- вчитель фізкультури;
- заступник директора.
Команда супроводу переглядає індивідуальний освітній план тричі на рік, для коригування та визначення прогресу розвитку дитини, відвідували онлайн конференції, круглі столи, тренінги на базі ІРЦ, проводилися щоденні корекційно-розвиткові заняття для удосконалення вмінь та навичок дитини.
Підсумки роботи ГПД
У 2020-2021 н.р. у школі працювали 4 групи продовженого дня. Для роботи ГПД було надано навчальні кабінети початкової школи. Усі учні, які відвідували ГПД, були охоплені гарячим харчуванням, дотримувалися режиму роботи.
Вихованці ГПД максимально були залучені до гурткової роботи. Здоров’язберігаючі функції школярів сприяли прогулянки на свіжому повітрі, спортивні години та екскурсії. У цілому, роботу ГПД можна визначити задовільною.
Виховна робота.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу і має грунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо. Виховний процес, як наголошується в Концепції Нової української школи, має проходити наскрізно як через навчальні предмети, так і систему позакласної, позашкільної роботи.
На виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», Указів Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», від 25.05.2020 №195/2020 «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», наказів Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641», від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», Плану дій щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України, відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка розглянута та затверджена Вченими радами Інституту проблем виховання (протокол № 6 від 02 липня 2018 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол № 7 від 26 вересня 2018 року), нової редакції Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України, згідно з листами Міністерства освіти і науки України від 13.04.2020 № 1/9-207, від 20.07.2020 № 1/9-385 «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок», від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», від 27.08.2020 № 1/9-483 «Щодо проведення першого уроку в закладах загальної середньої освіти», від 29.05.2020 № 1/9-292 «Щодо організації роботи закладів позашкільної освіти» виховна робота буде спрямована на виконання таких завдань:
– створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
– формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок,
– профілактику булінгу (цькування),
– безпека дітей у цифровому середовищі,
– формування правової компетентності учнів, профілактику кримінальних правопорушень,
– формування здорового способу життя, профілактика вживання наркотичних і психотропних речовин;
– запобігання торгівлі людьми;
– впродовж усього освітнього процесу приділити увагу формуванню у здобувачів освіти ціннісних орієнтирів сучасної української школи:
- морально-етичних (гідність, рівність, справедливість, толерантність, культурне різноманіття, турбота, чесність, довіра та ін.),
- соціально-правових (верховенство права, нетерпимість до корупції, патріотизм, екологічно-етична, соціальна відповідальність та ін.),
- особистісно-зорієнтованих (самореалізація, лідерство, свобода, відповідальність та ін.);
– підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків, формування у них свідомого відповідального ставлення до виконання обов’язків, пов’язаних з утриманням, вихованням та освітою дітей; освітня робота із батьками та законними представниками дітей з питань профілактики насильства, булінгу, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом;
– патріотичне виховання учнів, така побудова виховної діяльності, щоб сама її організація, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності; виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів та мови;
– формування в школі творчого середовища, залучення учнів в позаурочний час до спорту, творчості, мистецтва, інших громадських заходів з метою їх позитивної самореалізації, соціалізації;
– розвиток творчої співпраці педагогічного колективу, учнів і батьків на засадах педагогіки партнерства;
– вивчення та впровадження кращого педагогічного досвіду з питань виховання здобувачів освіти (створення безпечного освітнього середовища, формування ціннісних орієнтацій, пошук форм «діяльнісного патріотизму», запобігання правопорушенням, з формування здорового способу життя, підвищення психолого-педагогічної компетентності батьків, тощо), організації освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі.
Протягом 2020/2021 навчального року на виконання рішень педагогічної ради від №1 від 27.08.2020, № 2 від 28.12.2020 та № 4 від 01.03.2021 відповідно до плану роботи школи І-ІІІ ступенів № 122 міста Києва на 2020/2021 н. р. педагогічним колективом було впроваджено систему відповідних заходів. Педагогічний колектив почав роботу над стратегічною темою 2020-2025 рр „Реалізація сучасних підходів до освітнього процесу з метою формування життєво компетентної особистості в контексті НУШ”. Ще однією важливою особливістю цього навчального року, яка суттєво впливала на педагогічну і навчальну діяльність, є здійснення освітнього процесу в умовах адаптивного карантину.
Важливим напрямом діяльності педагогічного колективу є національно-патріотичне виховання учнів, формування у них морально-етичних ціннісніх орієнтирів, соціальних, громадянських компетентностей.
Під час підготовки до поточного навчального року, натхненні красою рідної землі, історією нашого народу і його традиціями, учні школи взяли участь у Всеукраїнському конкурсі малюнків та фотографій «Що для мене Україна?», приуроченому Дню Незалежності України, який проводився дистанційно координаційним центром з підвищення правової освіти населення за підтримки Департаменту молоді та спорту Київської міської державної адміністрації(липень-серпень 2020, координатори Л. Терещенко, І. В. Торбенко). Учениця 6-А класу Полігас Тетяна посіла у цьому конкурсі ІІІ місце.
Проведено заходи з туризму і краєзнавства. Організовано пішохідні екскурсії «Маріїнський палац» для учнів 6-А, 6-Б класів, уроки-екскурсії з історії України та всесвітньої історії на території Китаєва та НПП «Голосіївський» (Шенцев Є.В., вересень 2020).
23-24 вересня 2020 року учні нашої школи взяли участь в районному святі «День туризму», присвяченому 75-річчю закінчення Другої світової війни та Дню туризму. Захід відбувся дистанційно. 23 вересня 2020 року учні 5-6 х класів долучились до перегляду відеоекскурсії, присвяченої героїчній обороні міста Києва в роки Другої світової війни. 24 вересня 2020 року команда учнів 7-а класу взяла участь у конкурсах: у формі тестування на онлайн-платформах — «Українські обереги», «Архітектурні пам’ятки Києва», «Топографічні знаки»; у конкурсах відеороликів з демонстрацією практичного виконання завдань, продемонструвавши туристські уміння та навички з організації побуту в туристському біваку, візитівку команди — «Кращий туристський бівак» та «В’язання вузлів». Педагогічне керівництво здійснювали керівник команди — класний керівник 7-А класу Сукрухо Є. П., консультанти Перетятко М.М. і Калашнікова О.О.. За підсумками заходу наша команда посіла призові місця:
- : Чухно Олександра, учениця 7-А класу, — ІІІ місце у конкурсі «Українські обереги»;
- Денисюк Руслан, учень 7-А класу, — ІІІ місце у конкурсі знавців топографічних знаків;
- команда «Усмішка» школи І-ІІІ ступенів № 122 міста Києва – ІІІ місце у конкурсі відеоробіт «Кращий туристський бівак».
З нагоди Дня української писемності та мови (9 листопада) учні та вчителі школи долучились до загальноміського національно-патріотичного відеопроєкту #Яке_прекрасне_рідне_слово_Воно_не_світ_а_всі_світи , у 3-А класі проведено урок «України рідна мова солов’їна, калинова».
16-23 лютого 2021 року у класних колективах відбулись заходи до Міжнародного дня рідної мови. Впроваджено інтерактивні заходи «Звучи, українська рідна мово!» (1-4 класи), мистецьку акцію «Солов’їна, барвінкова українська рідна мова» (4-А, Онищенко М.М.).
15 травня 2021 року у 15-й, ювілейний, День вишиванки колектив школи взяв участь у проєкті #Моя_вишиванка “Вишиванка — твій генетичний код”.
30.09.2020 проведено Урок Пам’яті на вшанування жертв Бабиного Яру, під час якого вчитель зарубіжної літератури Васильєва Л.М. познайомила учнів із вражаючими подіями з біографії мешканця мікрорайону, колишнього вчителя нашої школи Штейна Р.І..
З нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи учні школи взяли участь у проведенні онлайн-виставки малюнків #День_Гідності_та_Свободи. Протягом 10-20 листопада 2020 року класні колективи взяли участь у шкільному челенджі «З Україною в серці», присвяченому Дню Гідності та Свободи.
Проведено заходи на вшанування пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років. До 87-х роковин Голодомору 1932-1933 років учні школи взяли участь у шкільній акції «Свічка пам’яті».
Українська армія – запорука нашої безпеки, суверенітету і територіальної цілісності країни. Мирне небо поза зоною ООС – це здобуток наших воїнів. Мужність, героїзм, відвага та честь українських воїнів заслуговують найвищої поваги. Протягом навчального року проведено низку заходів #Захисникам_України_присвячується .
04 вересня – 01 жовтня 2020 року відбувся шкільний етап районного конкурсу відеороликів «Шлях до перемоги – естафета поколінь», присвяченого Дню захисника України. За умовами конкурсу його учасники, учні 5-11 класів, створювали тематичні відеоролики, у яких звеличили мужність та героїзм захисників незалежності й територіальної цілісності України, звитяги українського народу, висвітлили традиції школи. У шкільному етапі було представлено відео 5 класу — «Що для мене Україна», Полігас Тетяни (6-А), «Пишаюся своїми прадідами», 7-Б класу — «Любіть Україну», Гальченко Анни (11 клас) — «Богдан Хмельницький», членів шкільної ради учнівських лідерів Євдоченка Ігора та Назарука Дмитра — «Шлях до перемоги – естафета поколінь», яке презентувало заклад в районному конкурсі (координатор Калашнікова О.О.).
День захисника України — свято, яке поєднує традиції, історію й сучасність, уособлює лицарські чесноти, козацький гарт, військову звитягу, об’єднує різні покоління. Ми розвиваємо традиції нашого народу і вчимо звитяжну історію Батьківщини. Ми шануємо героїв різних епох, які стали на захист рідної землі, та бережемо пам’ять про загиблих у цій боротьбі. Ми захоплюємось мужністю і героїзмом сучасних українських воїнів, дякуємо захисникам за незламний дух та патріотизм. Долучившись до проєкту #Захисникам_України_присвячується , ініційованого учнівською молоддю столиці за підтримки Департаменту освіти і науки, учні 4-А, 4-Б, 3-Б, 1-А, 1-В, 6-А, 8-А класів з любов’ю і шаною створили малюнки, сповнені теплих і щирих почуттів. У дитячих роботах — захоплення мужністю українських воїнів та вітання з Днем захисника України. 08 жовтня 2020 року малюнки учнів нашої школи разом з роботами школярів Києва, які беруть участь в проєкті, було передано для воїнів АТО/ООС. Віримо, що зворушливі дитячі вітання додадуть гарного настрою і стійкості захисникам України.
Вшановано пам’ять М.С. Боровиченко: на шкільній сторінці у фейсбуці створено публікацію з нагоди річниці від дня народження юної героїні, (21.10.2020, Л. Терещенко), до пам’ятника на території закладу покладено квіти.
Відбулись заходи, присвячені Дню Збройних Сил України. Учнями 11 класу створено фотовиставку «Ми — діти твої, Україно», в якій презентовано уроки з предмету «Захист України». Колектив 2-Б класу створив щире відео-привітання військовим «Вітаємо з Днем Збройних Сил України!» (кл. кер. Шлапацька Т.П.), яке було розміщено на шкільному сайті.
22 січня — День Соборності України — одне з найважливіших державних свят, яке символізує єдність земель України. Цього року через карантинні обмеження заклад відзначив свято дистанційно. Прагнення бачити свою країну сильною, незалежною, соборною, квітучою учні виразили у власних малюнках «Ми — діти твої, Україно!» (1-А, 4-А. 4-Б, 6-А, 7-А класи) та відеопривітанні «З Днем Соборності України!» (Калашнікова О.О., шкільна учнівська рада).
29 січня – День пам’яті героїв Крут. У закладі проведено низку інформаційних, виховних заходів. Учні взяли участь у загальноміському конкурсі відеоробіт, присвяченому Дню пам’яті Героїв Крут. Проведено історичні паралелі між подіями 1918 року та сучасністю: про Крути пам’ятаємо, засвоївши історичні уроки, здобуваємо нові перемоги, розбудовуємо незалежну соборну Україну.
Вшановуючи пам’ять Героїв Небесної Сотні (20 лютого), учні долучились до міської мистецької акції #Небесній_Сотні_вдячні_за_Свободу. Оформлено виставку учнівських малюнків, створено відеоролик (вірш В. Головецького «Небесна Сотня» читає Олександр Хижняк (6-Б клас); керівник Калашнікова О.О.).
22-23 лютого 2021 року команда учнів 7-Б класу (керівник Петренко В.І., консультатнт Калашнікова О.О.)взяла участь у районній грі-конкурі «Музейний квест», яка проводилась онлайн.
5-7 травня 2021 року у класних колективах відбулись Уроки Звитяги, присвячені Дню пам’яті та примирення, Дню перемоги над нацизмом у Другій світовій війні. Це не тільки нагадування про страшну катастрофу, а і застереження, що не можна розв’язувати складні міжнародні проблеми збройним шляхом, ультиматумами, агресією, анексією Це історичні уроки про те, що український народ перемагає тоді, коли ми єдині, соборні. Зараз, як і в роки Другої світової війни, Україна воює з агресором. Для нас це війна за свободу, цивілізованість, демократію та європейські цінності. Це пам’ять про тих, хто боровся за Україну у роки Другої світової війни, вшанування тих, хто воює за неї сьогодні.
Протягом 2020/2021 навчального року приділено увагу екологічному вихованню учнів. Колектив закладу взяв участь в акції «Школа ДоброТи». Щорічно 22 квітня відзначається Міжнародний День Землі (International Mother Earth Day). Це день екологічних ініціатив. Слоган Дня Землі -2021 — “Відродити нашу Землю”. Актуальність усвідомлення планети Земля як нашого спільного дому, привернення уваги до відчуття нашої взаємної залежності та відповідальності за навколишнє середовище особливо відчутна напередодні 35-х роковин Чорнобильської катастрофи. Президент шкільної учнівської ради та активні учасниками цього осередку самоврядування створили відеозвернення «Наш спільний і єдиний дім Земля потребує турботи і захисту!». Учні створили тематичні малюнки й плакати. Проєкт «Нам треба нашу Землю зберегти» презентували учні 4-А класу. Екологічна тематика, розкрита у заходах Міжнародного Дня Землі, усвідомлення нашої спільної відповідальності за навколишнє середовище особливо відчутні напередодні 35-х роковин Чорнобильської катастрофи. Саме тому 22-26 квітня 2021 року учні школи взяли участь у шкільному дистанційному проєкті #Чорнобиль_35. Членами шкільної учнівської ради створено відеоролик, який нагадує про трагедію, її наслідки, вшановує пам’ять про героїв. Відео й галерею малюнків, створених учніми під час участі в проєкті #Чорнобиль_35, опубліковано на шкільній сторінці у фейсбуці. Тематичні просвітницькі заходи і мистецькі акції проводились дистанційно.
Розвивається шкільне учнівське самоврядування. Шкільна учнівська рада брала участь в організації та проведенні загальношкільних заходів, акцій. Чудові фото зроблено ученицями 6-Б класу Гнатенко Іванною і Давиденко Дариною під час осінніх канікул 2020/2021 навчального року в ході проєкту «Лідерський вікенд. Вінок осені.». Створено новорічне відео-вітання від учнів школи: вітання з прийдешніми святами, створені дітьми власноруч ялинкові іграшки та різдвяні ангели сповнили світ навколо добром і святковим настроєм. Традиційно у березні в школі проведено звітно-виборчу кампанію шкільного учнівського самоврядування. 16.03.2021 діючий президент шкільної учнівської ради та претенденти, які брали участь в у виборах, зустрілись з директором Ганною Сергієнко. Обговорено питання дієвої участі учнів в управлінні закладом через органи учнівського самоврядування. 17.03.2021 проведено вибори президента. За підсумками голосування учнів 5-11 класів перемогла учениця 9-А класу Кушніренко Софія. 05.04.2021 новообрана президентка шкільного об’єднання лідерів учнівського самоврядування «Крок у майбутнє» склала присягу. У зв’язку з тим, що це був період призупинення освітнього процесу в приміщеннях закладів освіти з метою попередження розповсюдження коронавірусної інфекції COVID -19 на території міста Києва, церемонія відбулась у дистанційному форматі.
28 травня пролунав останній дзвінок 2020/2021 навчального року. Через карантинні обмеження свято проводилось класними керівниками у класних колективах у форматі святкового останнього уроку. Директор Ганна Сергієнко вручила учням Похвальні листи «За високі досягнення у навчанні» та грамоти управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації призерам районних конкурсів.
11.06.2021 відбулась офіційна урочиста церемонія вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту випускникам 11 класу школи І-ІІІ ступенів № 122 міста Києва 2021 року. Захід проведено на просторому шкільному подвір’ї з дотриманням протиепідемічних вимог. Особливої проникливості надали святу звернені до випускників напутні слова директора Г.І. Сергієнко, вітання класного керівника Куріленка В.М. та шкільної громади. Хвилюючий вальс та пісня у виконання випускників були пронизані світлим смутком прощання з дитинством.
Протягом навчального року учнів залучено до різноманітних тематичних мистецьких акцій. Учасниками районної виставки-фестивалю новорічних прикрас «Чарівне сяйво Різдва» до Дня Святого Миколая та новорічно-різдвяних свят стали Левчук Аріна, учениця 5 класу, — в номінації «Ялинкова прикраса», Трофименко Аліна, учениця 8-б класу, — в номінації «Різдвяний янгол» (керівник Баляс Т.М.). Оформлено виставки юних художників «Барви осені», «Зимовий вернісаж» та ін..
23 січня 2021 року виповнилось – 130 років із дня народження Павла Тичини (1891–1967), поета, перекладача, громадського та державного діяча. Учні 7-А класу (керівник — Сукрухо Є.П.) під час дистанційного навчання вшанували пам’ятну дату читанням поезії ювіляра.
Цікавий творчий відеопроєкт презентовано до 150-ї річниці з дня народження видатної поетеси Лесі Українки (лютий-березень 2021).
Учениця 9-А класу Самутіна Елизавета брала участь в районному конкурсі читців, присвяченому Тарасові Шевченку, який проводився у дистанційному форматі (лютий 2021, керівник Савченко Ок. О.).
Щире відеовітання було створено до міжнародного жіночого дня 8 Березня ( березень 2021, Калашнікоова О. О.)
За ініціативи шкільного об’єднання лідерів учнівського самоврядування «Крок у майбутнє» 06.04.2021 оголошено загальношкільний конкурс «Сузір’я талантів», який проводився в дистанційному форматі (координатор – педагог-організатор Калашнікова О.О.). Але цей проєкт він не мав необхідної підтримки серед колективів 1-11 класів. Тому його реалізацію запропоновано перенести на І семестр 2021/2022 н. р..
Здійснено заходи з метою розвитку мережі шкільних гуртків як складової освітнього процесу закладу за різними напрямами позашкільної освіти учнів. Продовжено роботу гуртків «Барви», «Сувенір», «Художнє випалювання», організовано гуртки театральний та «Ритміка», секції «Футбол». Оновлюються виставки робіт юних художників, було організовано виставки членів гуртків «Сувенір» та «Художнє випалювання». Члени театрального гуртка беруть участь у різноманітних шкільних творчих проєктах. Вагомий внесок в організацію змістовного дозвілля дітей та підлітків у школі і спортивних секцій, які працюють на базі нашого закладу. Потрібно відзначити багаторічну плідну діяльність секції «Лижні перегони» КДЮСШ №15 під керівництвом талановитих тренерів Назарової І.О., Назарова А. М., Іщука В. М.. 22.02 – 01.03 2021 року учні нашої школи, вихованці секції, у складі команди міста Києва взяли участь у Чемпіонат України з лижних перегонів серед юнаків та дівчат, який проводився у Львівській області та у різних видах змагань вибороли перемогу та посіли призові місця особистому заліку:
Петлюк Вікторія, учениця 8-Б класу, — І місце в індивідуальній гонці класичним стилем; І місце у спринтерській естафеті, ІІІ місце у спринті;
Маро Вероніка, учениця 10 класу, — І місце у спринтерській естафеті,
Кузьменко Іван, учень 10 класу, — ІІІ місце в індивідуальній гонці класичним стилем;
Степанчук Дар’я, учениця 11 класу, — ІІІ місце у спринтерській естафеті,
Коник Анастасія, учениця 7-А класу, — ІІІ місце у спринтерській естафеті
Лавська Анна, учениця 7-А класу, — ІІІ місце у спринтерській естафеті класичним стилем.
У період призупинення освітнього процесу в приміщеннях закладів освіти з метою попередження розповсюдження коронавірусної інфекції COVID -19 на території міста Києва вихованці шкільних гуртків здобували позашкільну освіту, у дистанційному форматі. З 01.04.2021 по 24.05.2021 було призупинено роботу шкільної секції «Футбол» для середньої вікової групи (керівник Меженський І.В.).
Керівник секції «Футбол» для старшої вікової групи Куріленко В.М. публікує навчальний матеріал на платформі Google Classroom. Для комунікації з учасниками гуртка використовує також Viber, надає учням індивідуальні консультації, вказівки щодо виконання вправ.
Керівник гуртка «Ритміка» Сушко В.В. публікує навчальний матеріал на платформі Google Classroom. Публікації містять комплекси вправ з поясненнями щодо їх виконання, які оновлюються відповідно до плану та розкладу занять.
Керівник гуртка «Художнє випалювання» Петренко В.І. проводить онлайн-заняття на платформі Google Meet, надає учням пояснення на кожному етапі роботи над виробом. Також для комунікації з вихованцями застосовує Viber. Під час моніторингу до онлайн-занять гуртка приєднувались не всі вихованці.
Керівник гуртка «Сувенір» Баляс Т.М. для публікації навчальних матеріалів та завдань, комунікації з учнями та їхніми батьками використовує Goole Classroom. Додатково застосовує групу гуртка, створену у Viber.
Керівник гуртка «Барви» Торбенко І.В. для проведення онлайн-занять використовує ZOOM: пояснює матеріал, демонструє створення ескізу, надає рекомендації для виконання малюнка із застосуванням певної техніки. Додатково застосовує для комунікації групу, створену у Viber.
Керівник гуртка театрального гуртка Онищенко М. М. застосовує для занять гуртка, комунікації з дітьми та їхніми батьками платформи ZOOM та Google Classroom. Частіше заняття проводяться онлайн. Марія Михайлівна розвиває акторську майстерність вихованців, дає необхідні для успішного формування компетентностей пояснення, учні виконують етюди, фрагменти п’єси тощо. Виконуючи опубліковані керівником гуртка творчі завдання, вихованці гуртка виявляють свій творчий потенціал у створенні з ляльок, ілюстрацій, ескізів декорацій до казок і п’єс.
Важливим напрямом діяльності педагогічного колективу в 2020/2021 навчальному році було створення безпечного освітнього середовища. Впроваджено заходи з превентивного виховання, щодо збереження життя і здоров’я учнів, з формування здорового способу життя, з метою запобігання насильству, булінгу.
16 листопада — Міжнародний день толерантності, який було запроваджено за рішенням ЮНЕСКО і відзначається в усьому світі. 16.11.2020 учні 2-Б, 4-Б та 9-А класів долучились до мистецької акції «Світ без насильства». Практичним психологом Мартиненко І.І. проведено розвивальну роботу з класними колективами «Школярам про толерантність», надано рекомендації батькам «Вчимо дитину толерантності», залучено учнів до створення і презентації у дистанційному форматі тематичних міні-проєктів, присвячених Міжнародному дню толерантності.
07-11 грудня 2020 року проведено шкільний тиждень права, з нагоди річниці проголошення Загальної декларації прав людини. Під час тижня права, присвяченого річниці проголошення Загальної декларації прав людини, учні школи під керівництвом вчителя правознавства Петренка В.І. працювали над проєктами “Я маю право на охорону здоров’я!”. Всеукраїнський урок права, присвячений Міжнародному Дню прав людини, проведено у 10 класі (вч. Петренко В.І.). 09-11 грудня в ході тижня правової освіти, присвяченого учні 6-10 класів взяли участь у онлайн-тренінгах з протидії торгівлі людьми та із запобігання насильству, булінгу. Заходи проведено Службою у справах дітей та сім’ї за підтримки управління освіти Голосіївської РДА міста Києва (координатори Мартиненко І.І., Л. Терещенко, Савченко Ол.О.).
03.03.2021 до школи завітали фахівці Голосіївського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві. Під час зустрічі з директором Ганною Іванівною Сергієнко обговорювались шляхи взаємодії з питань безпеки здобувачів освіти у зв’язку з поширенням у ЗМІ інформації про групи, які маніпулюють свідомістю наших дітей, запобігання такого впливу, формування в учнів компетентності щодо безпечної поведінки в цифровому середовищі.
Залучено учнів 5-9 класів та їхніх батьків до участі в онлайн-опитуванні «Питання профілактики булінгу в шкільному середовищі», яке проводилось КП «Освітня агенція міста Києва» 29.03-02.04 2021 року. Адміністрацією закладу надано методичні рекомендації та практичну допомогу учасникам освітнього процесу щодо забезпечення безпеки у цифровому середовищі.
З метою захисту прав дитини оновлено дані про учнів, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки. Усім учням 1-4 класів та учням пільгових категорій з 5-11 класів безкоштовно надається одноразове гаряче харчування за кошти бюджету; діти, над якими встановлено опіку (піклування) отримують Єдині квитки (за потребою), учні 1-11 класів, які мають відповідні пільги, отримали безкоштовно новорічні подарунки, надані управлінням освіти.
Під контролем адміністрації школи перебувають учні, які потребують посиленого психолого-педагогічного супроводу. Проведено роботу (як індивідуальну, так і з сім’ями здобувачів освіти) з метою залучення до навчання учнів 9-А, 8-Б класів, схильних до пропусків уроків без поважних причин. Інформацію про учнів, які не відвідували уроки без поважних або з невідомих причин протягом 10 і більше днів поспіль, надано районному управлінню освіти, Голосіївському ГП ГУНП у місті Києві та Службі у справах дітей та сім’ї Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації. У період призупинення освітнього процесу в приміщеннях закладів освіти з метою попередження розповсюдження коронавірусної інфекції COVID -19 на території міста Києва проведено роботу з метою участі у дистанційному освітньому процесі учнів 5, 7-Б, 1-Б, 8-Б, 11, 3-Б, 4-А, 4-Б класів, які не брали участі в онлайн-уроках.
Шкільною комісією з розгляду випадків булінгу проведено відповідну роботу з метою перевірки фактів, викладених у заяві матері учня 3-А класу про вчинення булінгу відносно її сина. Встановлено, що обставини, які обґрунтовують зазначену в заяві інформацію, відсутні. Впроваджено заходи виховного впливу, в результаті яких налагоджено комунікацію між сторонами конфлікту. Проводиться робота з метою усунення причин конфліктів.
Також проведено роботу з учнями 1-х, 3-А, 4-А, 4-Б, 5, 7-А, 7-Б, 8-А, 10, 8-Б, 9-А, 9-Б, 11 класів з метою дотримання ними норм поведінки, формування комунікативної компетентності.
Проконтрольовано продовження навчання учнями, які вибули після закінчення 9 класу, працевлаштування випускників 11 класу 2020 р. Ведеться облік відвідування закладу здобувачами освіти.
Практичним психологом Мартиненко І.І. здійснювався психологічний супровід учасників освітнього процесу в умовах очного та дистанційного навчання. Проведено дослідження та розроблено рекомендації щодо розвитку навичок конструктивного спілкування між учнями та педагогічними працівниками (січень-лютий 2021).
У 2020/2021 н. р. проведено заходи з метою формування в учнів здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок.
30.11-05.12 2020 року відбувся шкільний тиждень «Школярі – за здоровий спосіб життя!», присвячений Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом. У класних колективах оформлено виставки створених учнями тематичних малюнків і плакатів. Беручи участь у тематичних заходах, учні 6-А, 4-Б, 7-А класів обговорювали питання власної відповідальності за життєво важливий вибір – здоровий спосіб життя, ставлення до свого здоров’я. Змістовну роботу з психологічної просвіти проведено практичним психологом Мартиненко І.І.: розвивальну роботу в класних колективах, презентація створених учнями тематичних сайтів (11 клас).
Здійснювалась системна психологічна просвіта учнів 9-11 класів, спрямована на профілактику паління. Проведено Бесіди з елементами тренінгу, використання арт-терапії (Мартиненко І. І.).
Під супроводом практичного психолога Мартиненко І. І. впроваджено інформаційний просвітницький проєкт «Створення буклетів з пропагування здорового способу життя». (10 клас протягом листопада-грудня 2020 року, 9 класи – протягом січня-лютого 2021року).
Проведено системну психологічну просвіту «Безпечний інтернет. Уникаємо маніпуляцій свідомістю». Це інтерактивні заняття у 9, 5, 7 класах з формування критичного мислення та емоційного інтелекту, спрямовані на формування здоров’язбережувальних компетентностей (вересень, листопад 2020, Мартиненко І.І.), заняття з психологічної просвіти у 5-11 класах (березень-травень 2021).
05-09 квітня 2021 року в дистанційному форматі проведено заходи шкільного тижня, присвяченого Всесвітньому Дню здоров’я, який відзначається 7 квітня. Тематичний дистанційний виховний захід «Здоровим бути модно» 05.04.2021 проведено у 6-А класі класним керівником Сушко В.В.. Шестикласники міркували над тим, що таке здоров’я, який зв’язок між здоров’ям кожного з них сьогодні і здоров’ям нації, про важливість здорового способу життя, створили малюнки і плакати, які пропагують здоровий спосіб життя. Тематичні малюнки і плакати створено учнями під керівництвом вчителя основ здоров’я Баляс Т.М., класних керівників 1-4 класів.
Практичним психологом Мартиненко І.І. впроваджено дистанційний проєкт «Логотип здорового способу життя», в якому брали участь учні 9-11 класів. Здійснювався психологічний супровід учнів, вчителів, батьків в умовах дистанційного освітнього процесу. Розробляються рекомендації щодо розвитку навичок конструктивного спілкування між учнями та педагогічними працівниками.
Здійснено заходи з метою забезпечення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу, охорони праці.
Як зазначено вище, особливістю цього навчального року є організація освітнього процесу в умовах адаптивного карантину, призупинення .
Навчальний рік почався першим уроком з формування соціальної компетентності і запобігання розповсюдженню коронавірусу COVID-19. Під час уроку у 2-А класі «Будьте здоровими!» за участю «1+1 media» учні разом зіз заступником директора з НВР Булигою А.Ю. переглянули та обговорили анімаційний фільмйз порадами про те, як поводитися, щоб уберегтися від коронавірусу COVID-19, створений у проєкті дитячого телеканалу «ПЛЮСПЛЮС» та МОЗ України.
Проведено інструктажі охорони праці та безпеки життєдіяльності. Здійснюються щоденні заходи з метою запобігання розповсюдженню коронавірусу COVID-19, контролюється виконання вимог щодо дотримання соціальної дистанції та респіраторної гігієни. Адміністрацією школи здійснювався щоденний моніторинг стану здоров’я учнів та працівників закладу з метою виявлення хворих на COVID-19 як під час очного навчання, так і дистанційного. Інформація надсилається до районного управління освіти.
Проведено тематичні тижні з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» (вересень 2020), з охорони праці та пожежної безпеки (листопад, грудень 2020). Організовано виставку дитячих малюнків «Охорона праці очима дітей».
Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Пандемія COVID-19 обумовила вибір теми Всесвітнього дня охорони праці і у 2021 році «Передбачати, готуватися та реагувати на кризи–ІНВЕСТУЙМО ЗАРАЗ У СТІЙКІ СИСТЕМИ БЗР». Разом з кризою прийшло усвідомлення важливості, включно зі службами безпеки та охорони здоров’я. Саме тому Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі було присвячено стратегіям зміцнення систем безпеки та здоров’я на роботі (БЗР), протидії кризам. Тематичні заходи «28 квітня — День охорони праці» було проведено у дистанційному форматі. Під час спілкування обговорювались питання важливості дотримання правил безпеки життєдіяльності: виконання протиепідемічних заходів, правил дорожнього руху, електробезпеки, безпеки у побуті, безпеки користування газовим приладами тощо.
17-21 травня 2021 року у школі І-ІІІ ступенів № 122 міста Києва було проведено заходи Тижня безпеки дорожнього руху.
Відбулись тематичні години спілкування у класних колективах, єдиний національний урок з безпеки дорожнього руху в рамках національного проєкту «Безпечна країна» (21.05.2021), учнями створено тематичні малюнки і плакати з правил дорожнього руху.
Розслідувано 4 нещасні випадки, що сталися з учнями під час освітнього процесу, розроблено та впроваджено заходи з метою попередження травматизму.
Адміністрацією школи здійснюється методичний супровід виховної роботи. Цього навчального року продовжується вивчення та впровадження ефективних виховних технологій. З метою удосконалення компетентностей з питань дотримання прав здобувачів освіти та забезпечення права дитини на захист від сексуального насильства в онлайн-середовищі заступник директора Л. Терещенко та практичний психолого Мартиненко І.І. взяли участь у міжсекторальній онлайн-конференції “Захист прав дитини в цифровому середовищі”, що проводилась Управлінням Державної служби якості освіти у м. Києві спільно з Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 13 квітня 2021 року. У вебінарі освітнього проєкту #stop_sexтинг “Розвиток навичок стійкості щодо шкідливого контенту у дітей та емоційне відновлення”. Що проводився за підтримки Уповноваженого президента України з прав дитини та ДСЯО 26.04.2021, взяли участь Л. Терещенко, І. І. Мартиненко, класні керівники 5-8 класів.
Протягом 2020/2021 н. р. проведено змістовну виховну роботу класними керівниками 1-4, 5, 6-А, 7-А класів, практичним психологом Мартиненко І.І., педагогом-організатором Калашніковою О.О.. Цікавим досвідом є проведення у новому форматі традиційних шкільних заходів: свято Першого Дзвоника для першокласників — як коло друзів, весела ранкова руханка, шкільні відео-челеджі — «З Україною в серці» до Дня Гідності та Свободи (Калашнікова О.О.), пісенний челендж до Дня Святого Миколая (Булига О.В., Гончаренко Т.П., класні керівники 1-4 класів), відео-привітання «Вітаємо з Днем Збройних Сил України!» (Шлапацька Т.П.).
Аналіз проведеної роботи висвітлює і певні проблеми, подолання яких є необхідною умовою ефективності освітнього процесу закладу. Під час здійснення моніторингу організації освітнього процесу в дистанційному форматі виявлено певні проблеми. Низький рівень культури спілкування здобувачів освіти у комунікаційних онлайн-сервісах, створених у месенджерах групах, онлайн-уроків значно знижує рівень освітнього процесу. З різних причин не всі учні які беруть участь у позаурочних заходах за різними напрямами виховної роботи та позашкільної освіти. За такого стану виникає проблема організації корисного і змістовного дозвілля не охоплених заходами дітей, частина яких перебуває протягом дня без безпосереднього нагляду батьків. Потребує удосконалення рівень дистанційної роботи зі шкільною учнівською радою. Не всі класні керівники дотримуються виконавської дисципліни. Потребує удосконалення рівень освітньої діяльності педагогічних працівників під час роботи на електронних освітніх платформах, з комунікаційними онлайн-сервісами, методика застосування цифрових інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання. Потрібно працювати над впровадженням ефективних технологій дистанційного та змішаного навчання, форм організації освітнього процесу у дистанційному форматі. Потрібно удосконалювати методичний рівень освітньої роботи з учнівськими колективами. Не застосовується повною мірою потенціал ефективних освітніх технологій для організації групової діяльності школярів і на шкільному рівні, і на рівні класних колективів, формування вміння працювати в команді над єдиним проєктом, спілкування в групах. Не використано класними керівниками 5-11 класів можливостей творчої реалізації учнів у школі лідерства. Педагогам слід створювати ситуації для формування у вихованців діяльнісного ставлення до всього, що об’єднується поняттям національні скарби ідеали, морально-етичні ціннісні орієнтири, громадянські і соціальні цінності, застосовувати діяльнісні форми проведення різноманітних заходів, ефективні педагогічні технологї (розвиток критичного мислення, емоційного інтелекту тощо). Педагогу-організатору Калашніковій О.О. необхідно удосконалювати методичний та організаційний рівень проведення шкільних заходів у дистанційному форматі. Класним керівникам 7-Б класу Петренку В.І., 6-Б класу Головатюк В.В. потрібно удосконалити рівень педагогічної діяльності, забезпечити належний методичний рівень виховної роботи з учнями цих колективів. Потребує удосконалення робота з правового виховання учнів. Залишається проблема залучення сім’ї в єдиний освітній простір. Потрібно удосконалювати комунікацію з батьками учнів, створювати умови для активної взаємодії з ними в освітній діяльності, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності. Оптимізації потребує діяльність шкільного МО класних керівників. Зважаючи на продовження карантинних обмежень і пов’язані з цим виклики, на які школа повинна своєчасно і ефективно реагувати, нагальною є потреба розвивати компетентність педагогічних працівників щодо організації дистанційної роботи з учнівськими колективами, учнівськими лідерами, батьками.
Медичне забезпечення
Медсестра школи виконувала наступні завдання:
-постійно контролювала стан здоров’я дітей;-здійснювала профілактичні та оздоровчі заходи під час освітнього процесу;-надавала першу та невідкладну медичну допомогу у разі гострого захворювання або травм;-організовувала госпіталізацію учнів за наявності показань та інформувала про це батьків;-здійснювала контроль за організацією харчування, за дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;-контролювала дотримання санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму.
Санітарно-просвітницька робота:
- проводила санітарно-просвітницьку роботу серед дітей та батьків;
- вела звітно-облікову медичну документацію;
- слідкувала за проходженням працівниками школи обов’язкових медичних оглядів у відповідності з чинним законодавством та наявністю у них особистих медичних книжок, дотримання правил особистої гігієни персоналом їдальні;
- здійснювала періодичні огляди на педикульоз;
- проводила роз’яснювальні бесіди.
Робота бібліотеки
Площа бібліотеки становить 35 м кв.
зона абонемента –6 м.кв.
книгосховище 29 м кв.
Основний фонд-21217 примірників.
- методична література –130;
- підручники –15000;
- довідкова література –87;
- художня література –6000.
Читачі всього: 464
- 1-4 класи –188;
- 5-9 класи –189;
- 10-11 –52;
- вчителі –29;
- інші –16.
Кількість відвідувань за 1 день 12-15 чоловік. Книгами школа забезпечена на 100%.
Харчування учнів
Протягом навчального року учням початкової школи було надано право безкоштовного харчування. Всього 1-4 класи 155 дітей. Учні пільгових категорій:
- сироти –7;
- діти учасників АТО –8;
- діти-інваліди –3;
- діти з малозабезпечених сімей –1.
Впроваджено новий формат харчування “Дабл-меню”. Новий підхід харчування дозволяє дітям на власний смак обирати страву з двох запропонованих. Швидко призвичаїтись дітям до “Дабл-меню” допомагали вчителі, які завжди були поруч.
Бажаю всім гарного здоров’я. До зустрічі в новому навчальному році!