СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ ПРОЯВАМ
НАСИЛЬСТВА (БУЛІНГУ, ЦЬКУВАННЮ)
В ШКОЛІ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 122 МІСТА КИЄВА
Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16. 06. 2015 №64, листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році» діяльність буде спрямована на виконання таких завдань:
– формування в учнів компетентностей, важливих для успішної соціалізації особистості;
– впровадження демократичної культури, захист прав дитини і формування демократичних цінностей;
– запобігання та протидія таким негативним явищам серед дітей та учнівської молоді як насильство, кібертретирування, булінг тощо,
– формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги,
– запобігання та протидія торгівлі людьми, формування у школярів таких життєвих навичок, як спілкування, прийняття рішень, критичне мислення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, формування цінностей та набуття відповідних компетентностей;
– формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів, виховання національно свідомої, духовно багатої, фізично досконалої особистості;
– профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;
– профілактика залежностей та шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я як найвищої соціальної цінності;
– формування в школі творчого середовища, залучення учнів в позаурочний час до спорту, творчості, мистецтва, інших громадських заходів з метою їх позитивної самореалізації, соціалізації;
– розвиток творчої співпраці педагогічного колективу, учнів і батьків на засадах педагогіки партнерства.
З цією метою у 2018/2019 н. р. здійснити наступні заходи:
№ | Зміст діяльності | Термін | Відповідальні |
1. | Організація відповідних заходів безпеки (охорона, чергування педагогічних працівників, спостереження за приміщеннями і територією школи)
Чергування працівників в приміщеннях і на території закладу.
Чергування класів по школі |
Постійно
За графіком |
Директор, завгосп, голова ПК
Працівники школи
Заст..дир. з ВР, кл. керівники 5-11 класів |
2. | Контроль за виконанням Статуту школи, законодавства України про освіту, правил внутрішнього трудового розпорядку
Дотримання норм педагогічної етики |
постійно | Адміністрація, ПК
Працівники школи |
3. | Забезпечення безпечного психологічно комфортного освітнього середовища | постійно | Працівники закладу |
4. | Психологічна просвіта здобувачів освіти з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі | Прот. року | Практичний психолог
|
· | Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». 5-11кл. | Вересень-жовтень | |
· | Поради «Як допомогти упоратися з булінгом». 1-11кл | Прот. року | |
· | Години спілкування на тему: «Кібербулінг». 9-11кл. | Прот. року | |
· | Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер-булінгу. 9-11кл. | Прот. року | |
· | Проект #СтопБулінг
Створення учнями відео, презентацій, їх перегляд та обговорення в класних колективах. «Що таке булінг. Як його розпізнати. Як йому протидіяти», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини». 5-11кл. |
Листопад-Грудень | |
· | Перегляд та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». 1-11кл. | Прот. року | |
· | Бесіда –тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг. Як запобігти. Як вберегтись.». 6-8кл. | Квітень | |
5. | Спостереження за мікрокліматом в учнівському колективі.
Анкетування та тестування учнів (за потребою) для вивчення мікроклімату та його корекції |
Протягом року | Практичний психолог
Класні керівники. Вчителі Практ. психолог |
6. | Години спілкування в класних колективах з метою засвоєння учнівською молоддю морально-етичних, соціальних ціннісних орієнтирів:
«Людина починається з добра»; 16 листопада — День Толерантності; #СтопБулінг |
Прот. року | Класні керівники |
7. | Інформаційно-просвітницька робота з пропаганди здорового способу життя. | Прот. року | Заст. дир. з ВР
Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор |
8. | Правова освіта учнів, запобігання правопорушенням, злочинності неповнолітніх:
– профілактика правопорушень та злочинності неповнолітніх, – профілактики дитячої бездоглядності, – правова та психологічна підтримка дітей, які опинились у складних життєвих умовах, – запобігання насильству, булінгу; – формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги, – запобігання та протидія торгівлі людьми, – управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, – формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів. |
Прот. року | Заст. дир.. з ВР
Кл. керівники 1 – 11 класів, практ. психолог, вчителі, пед..-організатор |
9.
· |
Розвиток дієвих органів учнівського самоврядування
Школа лідерства |
Прот. року | Педагог-організатор, кла.керівники 5-11 класів
Педагог-організатор, практ. психолог |
10. | Створення умов для позитивної соціалізації та самореалізації учнів у різноманітних класних та шкільних заходах в позаурочний час
Залучення учнів до участі в конкурсах знавців, предметних олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі |
Прот. року | Класні керівники 1-11 класів,
Педагог-організатор Керівники гуртків та секцій
Вчителі
|
11. | Оновлення банку даних дітей, які потребують особливої соціальної соціальної уваги та підтримки
Організація соціальної підтримки дітей, пільгових категорій |
Вересень,
січень |
Заст. дир.. з ВР, НВР, інспектор з харчування |
12. | Оновлення банку даних учнів, схильних до правопорушень, бродяжництва, дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах
Психолого-педагогічний супровід дітей, робота з батьками |
Вересень, січень
Прот. року |
Заст.дир. з ВР Класні керівники
Кл. керівники, практ. психолог |
13. | Постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Оперативно з’ясовувати у батьків причини відсутності учнів у школі. | протягом року | Класні керівники |
14. | Робота з батьками | За планами роботи | Класні керівники, практ. психолог, вчителі |
· | Просвіта батьків питань виховання та розвитку дитини, захисту прав дитини, формування здорового способу життя, превентивного виховання, попередження насильства в сім’ї
Індивідуальні консультації |
Прот. Року
П |
Класні керівники, вчителі |
· | Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. | Грудень,
Травень |
Практ. психолог |
Міні-тренінг “Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті”. 2-4кл. | Січень -лютий | Практ. психолог | |
15. | Методична робота | ||
· | Оперативні, методичні наради, вивчення законодавства України, інструктивно-методичних, нормативних документи МОН України, органів управління освітою з питань виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини.
Опрацювати лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році» |
Прот. року
IV-08 |
Заступник з ВР |
· | Круглий стіл для педагогічного колективу. Консультації
«Безпечна школа. Маски булінгу». |
За планом | Практ. психолог |
· | Засідання педагогічної ради «Діяльність педагогічного колективу щодо безпеки й благополуччя дитини» | 03 2019 | Заст.. дир.. з ВР, голова МО, практичний психолог |
· | Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на курсах районних та міських семінарах, студіях (ІППО, он-лайн освіта, тощо) | Прот. року | Адміністрація, голови МО |